Felengednek mágnessel a repülőgépre? Kipróbáltam

Engednek téged egy mágneses repülőgépre? Megpróbáltam.

A Facebookon ismételten vita folyt arról, hogy megengedett-e mágnessel felszállni a repülőgép fedélzetére. Úgy döntöttem, hogy kipróbálom.

Az indulás előtti napon 

Kísérletemhez egyszer használt kétoldalú 300 kg-os mágnest választottam. A mágnes mérete 72 × 27 mm, súlya 1,1 kg:

Fehér fóliába csomagoltam:

A fólia felületén 400 Gauss erősségű mágneses mezőt mértem. A fóliába becsomagolt mágnest a kézipoggyászomba tettem.

Brünn repterén

Ryanairrel repültem Brünnből, Csehországból Londonba, a Stansted repülőtérre. A biztonsági ellenőrzés során egy repülőtéri alkalmazott megállított, mert az érzékelő azt mutatta, hogy “nehézfém” van a bőröndömben. Ki kellett vennem a mágnest és elmagyarázni nekik, miről is van szó.

Kezdetben azt akarták, hogy vegyem ki mágnest a habcsomagolásból, és engedjem át önmagában az érzékelőkészüléken. Megmagyaráztam nekik, hogy ez nem jó ötlet, mivel valószínűleg többé nem tudták volna levenni a készülékről.

Tehát hagyták a mágnest a habcsomagolásban áthaladni az érzékelőkészüléken. Aztán azt mondták, hogy rendben van, és elmehetek.

A repülőgépre várakozva észrevettem ezt a feliratot a mágnes ikonnal:

Visszamentem a biztonsági ellenőrzéshez és megkérdeztem az alkalmazottat, hogy biztosan felvihetem-e a mágnest a repülőgép fedélzetére, mivel a mágnes képe a veszélyes tárgyak között szerepel. A következő választ adta:

“Igen, felviheti magával, a más típusú mágnesek, elektromágnesek felvitele a fedélzetre azonban tilos, tehát egy normál mágnessel nem lesz probléma.”

Így a mágnessel probléma nélkül felszálltam a repülőgépre.

Stansted repülőtér

Az útlevél ellenőrzés után az utolsó akadály várt rám:

Ahogy áthaladtam a mágnessel ezen a fehér-piros érzékelőkészüléken, beindítottam a riasztót, és az ajtó becsukódott mögöttem (furcsa módon nem előttem), így szabadon folytathattam utamat. A zárt ajtók mögött álló embereknek azonban körülbelül 30 másodpercig várniuk kellett. Aztán kikapcsolt a riasztó, kinyílt az ajtó és az emberek folytathatták útjukat.

Mit mondanak a repterek? Mit mond a Ryanair?

A leszállás után úgy döntöttem, hogy megtudakolom, milyen szabályok vonatkoznak a mágnesek szállítására.

A legnagyobb csehországi és szlovákiai repterek internetes oldalain semmit nem írnak arról, hogy tilos- e mágnest felvinni a repülőgép fedélzetére. Ezen repülőterek biztonsági szabályzata a következő oldalakon található: Prága, Ostrava, Brünn, Karlovy Vary, Pardubice, Pozsony, Kassa.

A Ryanair légitársaság szabályai semmit nem írnak a mágnesekről. Úgy döntöttem, hogy online chaten keresztül írok nekik.

A megengedett érték 0,159 A / m, legalább 2,1 méterre a poggyásztól

Az online beszélgetés során megtudtam, hogy a Ryanair a következő feltételekhez köti a mágnesek szállítását:

Minden olyan tárgy, amely 0,159 A / m-nél nagyobb mágneses mezőt generál és a poggyászfelület bármely pontjától 2,1 méterre található, nem felel meg a tárolási követelményeinknek, mivel befolyásolhatja a repülőgép fedélzetén lévő mérőműszereket.

A végén a Ryanair munkatársa azt mondta, hogy a méréssel nem kell foglalkoznom, mert a reptéren ők mérik le, és ha átmegy az ellenőrzésen, akkor felvihetem a mágnest a repülőgépre.

Számításaim szerint a fedélzetre felvitt mágnesem mágneses mezője 1,3 A / m, és 2,1 méter távolságban volt, ami körülbelül nyolcszorosa a megengedett értéknek. Ennek ellenére Brünn repterén megerősítették, hogy a mágnes rendben van, és felengedtek a repülőgépre.

Ryanair online chat
Beszélgetés a légitársaság alkalmazottjával

Második kísérlet: Stansted-Ostrava útvonal

Néhány hónapon belül visszatérő járatom volt Londonból Ostravába.

A repülőtéren először megkérdeztem, hogy felvihetek-e mágnest a repülőgépre. Az információs fülkéből elküldtek a Biztonsági Ellenőrző Osztályra, mivel ők bővebb információval szolgálnak az engedélyezett / tiltott tárgyakról.

A Biztonsági Ellenőrző Osztály alkalmazottai még nem találkoztak olyan esettel, hogy valaki mágnest akart volna felvinni a repülőgépre, ezért nem tudtak választ adni. Elküldtek tehát az információs ablakhoz. Amikor azt mondtam nekik, hogy már jártam itt, az alkalmazott felhívta a felettesét. A főnök szintén nem tudott segíteni, ezért a Ryanair információs fülkéjébe küldtek.

A Ryanair fülkében azt mondták, hogy nekik ehhez semmi közük. A biztonsági ellenőrzés a reptér felelőssége, ezért az információs ablakban kell érdeklődnöm. Amikor azt mondtam neki, hogy az információs ablakban már megkérdeztem, felhívta a főnökét. A főnök telefonon azt mondta, hogy felvihetem a mágnest a repülőgépre.

Visszamentem a biztonsági ellenőrzéshez, és probléma nélkül átmentem. Újra magammal vittem a mágnest a repülőgépre:

magnet v lietadle ryanair

Megkérdeztem az alkalmazottakat, hogy mérik-e a mágneses mező erősségét. Azt mondták, hogy nincs mágneses mezőt mérő készülékük.

Harmadik kísérlet: Pozsony-Stansted útvonal

Januárban újabb repülés várt rám. Ezúttal egy még erősebb, 500 kg-os mágnest akartam kipróbálni. Először úgy döntöttem, hogy felhívom a pozsonyi repülőtér infóvonalát. Az alkalmazott válasza (nem pontos idézetek) ez volt:

„Nem hiszem, hogy a mágnest fel tudná vinni a repülőgépre, de a biztonság kedvéért megkérdezem a biztonsági főnököt. Várjon egy pillanatot.”

A zene egy percig szólt, aztán az alkalmazott újra megszólalt:

„A biztonsági igazgató szerint a mágnesekre nincsenek korlátozások. De nem vagyok ebben biztos, csak küldjön nekünk e-mailt ugyanezzel a kérdéssel a biztonság kedvéért. ”

Az e-mailt elküldtem. Egy hét múlva visszaírtak:

„A mágnesek a veszélyes tárgyak közé tartoznak, és szállításuk kizárt. Semmilyen poggyászban nem szállíthatók. ”

A válaszom:

“Köszönöm válaszát. Tudná idézni a konkrét szabályt, amely a tilalomról szól? A weboldalaikon megtalálható a tiltott tárgyak listája, és a mágnes nem szerepel közöttük.

Egy héttel ezelőtt felhívtam a +421 2 3303 3353 telefonszámot. Az Ön repülőtéri alkalmazottja ellenőriztette a biztonsági igazgatóval, és azt mondta, hogy a mágnesekre nincs korlátozás. Kétszer magammal vittem a mágnest a Ryanair légitársaság fedélzetére.

Ha a mágneseket kizárják a szállításból, akkor pontosan hogyan szól a korlátozás? Az összes mágnesre vonatkozik a tilalom, még a legkisebbre is? Például a hűtőmágnesekre?

A mobiltelefon tokjai is tartalmaznak kis mágnest. A laptopom merevlemezén szintén található mágnes. Tehát fel sem vihetem a laptopomat?”

Azt írták nekem, hogy a különböző repterek és légitársaságok eltérő szigorúságú szabályokkal rendelkezhetnek, és hogy csak bizonyos mágneseket tiltanak:

“A mágneses anyagok veszélyes anyagként lettek besorolva a légitársaságoknál, de ez az erősségétől és az anyagok mennyiségétől függ.”

Elküldték a mágneses anyag IATA DGR 2019 szerinti meghatározását:

3.9.2.2.1 Mágneses anyagnak számít minden olyan anyag, amelyet csomagolnak és légi szállításra szánnak, és amelynek maximális mágneses mezőjének erőssége elegendő ahhoz, hogy az iránytű 2 foknál nagyobb mértékben térjen el 2,1 m távolságra a csomagolás felületének bármely pontjától. Az iránytű mágneses mezőjét, amely 2 fokos eltérést generál, 0,418 A / m-nek (0,00525 Gauss) kell tekinteni.”

Ez ugyanaz a feltétel, amelyet néhány hónappal ezelőtt küldtek a Ryanair online levelezése során. A pozsonyi repülőtér szerint ez a feltétel az oka annak, hogy miért vihetek fel laptopot a repülőgépre, de horgász mágnest nem:

“A gyenge mágneses mezővel rendelkező kisméretű mágnesek, amelyek az elektromos berendezések részei, messze elmaradnak a megadott értékektől, ezért szinte korlátozás nélkül szállíthatók. A mágneses anyagok szállításának korlátozásai érvényben vannak, különösen a légi járművek navigációjának zavartalan működése érdekében. Ha mágnesei megfelelnek a fenti szabályoknak, akkor szállíthatóak.”

Végül megkérdeztem, hogyan ellenőrzik, hogy a mágnes megfelel- e a szükséges feltételeknek:

“Nincs mód a mágneses mező erősségének megmérésére. A reptéri biztonsági ellenőrzés során mérik?”

Hosszú ideig nem kaptam választ erre az e-mailre. Egy hónap és tíz nap elteltével újra írtam nekik. Kétszer hívtam fel őket. Telefonon mindkét esetben azt mondták, hogy a választ e-mailben megkapom.

A válasz 40 nap után érkezett:

“A biztonsági ellenőrzés során a mágneses mező erősségét nem mérik. Az utas köteles benyújtani a szállítandó mágneseket meghatározó műszaki dokumentációt vagy a gyártó igazolását, amely igazolja, hogy a mágnesek megfelelnek a megengedett határértékeknek. Ellenkező esetben a mágneseket kizárják a szállításból.”

Az alkalmazott bocsánatot kért tőlem, hogy hosszú ideig nem válaszolt. A korábbi e-mailek a spam levelek közé kerültek, és véletlenül fedezték fel őket a mappa tisztítása közben. Nem kívánta, hogy a nevét közzétegyem.

Tanács

Ha megpróbálja a mágnest felvinni a repülőgép fedélzetére, valószínűleg felengedik. Nem azért, mert a mágnesek ne lennének veszélyesek, hanem azért, mert a repülőtéri személyzet nem ismeri a biztonsági előírásokat.

A pozsonyi repülőtér szerint az erős mágnesek befolyásolhatják a repülőgép navigációs funkcióit. A Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) szintén veszélyes tárgynak tekinti a mágneseket.

Ezért nem ajánlom felvinni a mágneseket a repülőgépre. Én sem vittem a mágnest magammal a pozsonyi harmadik repülésemre.

Harry, az alagút csak 4 méter magas autókhoz használható! Na és, látsz valahol rendőröket?

Egyenlőre nincs megjegyzés. Legyen az első!


Megjegyzés hozzáadása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.